La ce ar trebui sa fie atenti profesionistii in marketing, in legatura cu retelele social media, in era digitala?
Odata cu ascensiunea social media si a inteligentei artificiale, este usor de inteles de ce profesionistii in marketing sunt obsedati de campaniile digitale. Dar este oare intotdeauna cea mai buna idee sa va puneti toate ouale de marketing in cosul social media?
Nu se poate nega faptul ca traim intr-o lume in care social media si tehnologia digitala sunt la putere. Oamenii sunt profund conectati la platforme precum Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube si LinkedIn.
In acest sens, social media a devenit o parte cruciala a marketingului, depasind adesea metodele traditionale, cum ar fi panourile publicitare, reclamele TV si radio si reclamele tiparite.
Aceste tactici de moda veche pot fi costisitoare si greu de masurat.
Acesta ar putea fi argumentul castigator pentru campaniile digitale, deoarece marketingul digital s-a dovedit a fi mai eficient si mai putin costisitor si se poate urmari mai usor performanta sau eficienta sa.
Pentru orice campanie de marketing, atingerea unui public larg este esentiala.
In cazul marketingului digital, baza de clienti potentiali este la fel de vasta ca si internetul insusi. Un alt castig pentru marketingul digital!
Acesta utilizeaza o gama larga de canale, inclusiv site-uri web, retele sociale, e-mail, marketing mobil, WebTV, marketing video, practici de optimizare a motoarelor de cautare (SEO) si campanii de plata la clic.
Ascensiunea retelelor sociale si a inteligentei artificiale nu a facut decat sa amplifice beneficiile marketingului digital.
Social media s-a dovedit a fi un excelent mijloc de a crea legaturi puternice cu clientii, loialitate si relatii prin intermediul unor platforme precum Facebook, Twitter si Instagram.
Cu toate acestea, fara a cantari argumentele pro si contra, nu este intotdeauna intelept sa te bazezi foarte mult pe social media.
In fiecare an, tot mai multe companii renunta la publicitatea traditionala si isi investesc resursele in SEO, Google AdWords, Facebook, Instagram si, mai recent, chiar si in Tik Tok, in incercarea de a ajunge la un public mai tanar si mai modern.
Cu toate acestea, lucrul organic cu aceste platforme nu va va duce departe, mai ales daca faceti parte dintr-un IMM, sau un startup.
Adica… sa platesti pentru publicitate prin intermediul retelelor sociale. Iar a obtine cele mai bune rezultate din campaniile media platite, ar insemna ca profesionistii in marketing trebuie sa ramana in varful jocului, monitorizand si optimizandu-si constant campania.
Acest lucru implica analiza indicatorilor de performanta si efectuarea de ajustari bazate pe date, ceea ce se adauga la timpul necesar si la costuri.
Toti profesionistii? Nu fara dezavantaje
O durere comuna pentru companiile cu un buget mai restrans pentru campaniile media platite, este doar ca… au un buget restrans.
Constrangerile bugetare sunt o provocare comuna pentru companiile cu fonduri limitate pentru campaniile media platite.
Profesionistii in marketing de la firmele mai mici trebuie sa obtina un randament mai mare al investitiei (ROI), ceea ce poate fi dificil. Odata cu cresterea costurilor pentru media platite, valorificarea activelor media detinute – cum ar fi site-urile web, blogurile si listele de e-mail – devine din ce in ce mai importanta pentru strategii rentabile.
Riscul unei increderi excesive. Increderea excesiva in social media este, de asemenea, riscanta din cauza schimbarilor frecvente ale algoritmilor si a problemelor specifice platformei.
Diversificarea eforturilor de marketing pe diferite canale digitale, cum ar fi marketingul prin e-mail, marketingul de continut, SEO si publicitatea platita, este esentiala pentru o strategie echilibrata.
Convingeti pe toata lumea sa se implice. Realizarea unei strategii coezive necesita implicarea tuturor, de la marketing si vanzari pana la serviciul clienti si IT. Colaborarea asigura faptul ca fiecare interactiune cu clientii consolideaza mesajul si valorile marcii.
Profesionistii in marketing ar trebui sa aiba o imagine clara a modului in care se desfasoara vanzarile. Campaniile de marketing au ca scop, in cele din urma, aducerea de afaceri.
Nu uitati elementele de baza. Site-ul web al unei companii ar trebui sa fie inima oricarei campanii, deoarece este locul in care doriti ca potentialii clienti sa aterizeze si sa genereze lead-uri. Mentinerea site-ului web actualizat, complet functional si vizibil online este cruciala.
Urmarea celor mai bune practici SEO, cum ar fi cercetarea cuvintelor cheie si structura site-ului, reprezinta un bun punct de plecare.
Bineinteles, utilizarea eficienta a mediilor detinute necesita intelegerea canalelor de creare si distributie a continutului, mentionand ca un continut relevant, de inalta calitate, care rezoneaza cu audienta, poate conduce la implicare si poate construi loialitatea fata de marca.
Perfectionati-va abilitatile de redactare web. Stimularea brandului dvs. cu articole regulate in canalele media traditionale locale, cum ar fi cele de stiri, este o strategie fantastica. De asemenea, va sporeste sansele de a va pozitiona mai sus in motoarele de cautare.
Crearea unui continut de calitate, cu autoritate si autentic este cea mai buna modalitate de a va imbunatati clasamentul pe motoarele de cautare.
Nu exista inlocuitor pentru un continut excelent, mai ales in marketingul SEO. Un continut de inalta calitate, adaptat pentru publicul tinta, creste traficul pe site, sporind autoritatea si relevanta site-ului dvs.
Perfectionati-va abilitatile de redactare pe internet si stabiliti-va ca o autoritate in domeniu.
In concluzie, profesionistii in marketing trebuie sa priveasca dincolo de social media pentru a crea o strategie cuprinzatoare. Desi social media este un instrument puternic, ar trebui sa faca parte dintr-o abordare mai ampla care integreaza diverse puncte de contact pentru a oferi o experienta unificata clientilor.
Prin valorificarea tehnologiilor disponibile, prin optimizarea mediilor platite si prin utilizarea eficienta a mediilor detinute, specialistii in marketing pot crea strategii care sa depaseasca asteptarile clientilor.
Scopul final este de a crea o calatorie continua, atractiva si personalizata pentru fiecare client, asigurand loialitatea pe termen lung fata de marca si o crestere durabila.
Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist SEO Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.