Avand in vedere impactul pe care serviciile de marketing online il au asupra afacerilor si a cresterii acestora, francizele au inceput sa isi adapteze strategiile pentru a valorifica acest canal pentru propria crestere si extindere.
1851 Franchise a discutat cu Marshal Davis, presedinte si fondator la Ascendly Marketing, pentru a intelege mai bine cele mai bune strategii de marketing digital pentru francize. De la campanii publicitare directionate la crearea de continut captivant, iata cum isi pot adapta francizele eforturile de marketing digital pentru a avea succes.
Stabilirea unei prezente online puternice
O prezenta online solida este o baza excelenta pentru strategia de marketing online a oricarei francize. Prin crearea unor site-uri web usor de utilizat si a unor profiluri social media atractive, francizele isi pot prezenta in mod eficient identitatea marcii si ofertele potentialilor clienti. Un site web bine conceput afiseaza identitatea online a unei francize, permitand vizitatorilor sa exploreze serviciile si sa ia contact cu usurinta. In plus, site-ul web ar trebui sa evidentieze propunerile de valoare unice ale marcii si diferentiatorii cheie pentru a o diferentia de concurenti.
Tineti cont si de publicul tinta. Ca franciza, probabil ca va veti adresa membrilor propriei comunitati, asa ca optimizati SEO tinand cont de acest lucru.
„SEO local este esential„, a spus Davis. „Francizele prospera pe baza clientilor locali. Fiecare locatie are nevoie de un Google Business Profile optimizat cu informatii exacte si continut atractiv. Acest lucru ajuta la clasarea in cautarile locale si conduce traficul pietonal. Si nu uitati de recenzii.”
Davis a sugerat, de asemenea, ca site-ul dvs. sa fie usor de utilizat pe mobil, deoarece multi consumatori fac cautari pe internet prin intermediul telefonului mobil.
Valorificati campaniile publicitare tintite
Campaniile publicitare tintite joaca un rol esential in atingerea potentialilor clienti care cauta in mod activ produsele sau serviciile francizei. Exploatand platforme precum Google Ads si publicitatea pe retelele sociale, francizele isi pot adapta mesajele la date demografice, locatii si interese specifice, optimizandu-si bugetul de publicitate pentru un impact maxim. Davis a sugerat geo-tracking-ul ca fiind un instrument de marketing deosebit de eficient.
„Concentrati-va eforturile de publicitate pe zonele geografice specifice in care functioneaza locatiile francizei dumneavoastra”, a spus el. „Acest lucru asigura ca reclamele dvs. ajung la publicul potrivit si va maximizeaza randamentul investitiilor.”
Pe masura ce inteligenta artificiala continua sa progreseze in capacitatile sale, datele pe care le furnizeaza prin intermediul aplicatiilor de fidelizare devin din ce in ce mai utile, ceea ce inseamna ca promotiile pot fi personalizate in functie de preferintele unei persoane.
Rularea simultana a diferitelor optiuni creative online permite francizelor sa evalueze preferintele publicului si sa isi rafineze abordarea de marketing pe viitor.
Creati continut atractiv
Marketingul de continut ajuta marcile sa-si stabileasca autoritatea in nisa lor si sa promoveze conexiuni semnificative cu publicul lor. Prin producerea de articole informative pe blog, videoclipuri distractive si postari captivante pe retelele sociale, francizele pot oferi informatii valoroase potentialilor clienti. Impartasirea regulata de fotografii, informatii despre produse si marturii ale clientilor pe platformele social media permite francizelor sa construiasca o comunitate loiala de adepti si sa genereze interes pentru ofertele lor.
Prin crearea continua de continut nou, aveti o sansa mai mare de a atrage atentia unei persoane care ar fi putut trece pe langa dumneavoastra la prima vedere. Mai mult continut inseamna mai multa expunere. Potrivit lui Davis, acest lucru este util mai ales in campaniile de retargeting.
„Adaugati campanii de retargeting pentru a reangaja vizitatorii site-ului care si-au aratat interesul, dar nu au convertit”, a spus el. „Acest lucru poate imbunatati semnificativ generarea de lead-uri si vanzarile.”
De asemenea, proprietarii de francize ar trebui sa interactioneze activ cu urmaritorii lor – raspunzand la comentarii sau postand sondaje si intrebari – pentru a creste implicarea si a crea un sentiment de comunitate.
Ramaneti la zi
Proprietarii de francize trebuie sa isi adapteze in permanenta strategiile la evolutia comportamentelor consumatorilor si la noile tehnologii pentru a ramane competitivi pe piata. Citind despre ceea ce fac alte branduri, uitandu-se la platformele lor online sau chiar discutand despre strategiile de marketing online prin intermediul retelelor sau grupurilor de colaborare, francizele se pot inspira si educa reciproc. Acest lucru inseamna ca este important sa va asumati riscuri cu noile tehnologii. Incercand noi metode si analizand efectele, o franciza poate descoperi care strategii functioneaza si care ar trebui lasate in urma.
Colaborati cu profesionisti in domeniul marketingului online
Instrumentele de marketing online sunt usor accesibile, dar colaborarea cu profesionisti cu experienta in domeniu poate imbunatati semnificativ eforturile de marketing ale unei francize. Expertii stiu cum sa valorifice cunostintele din industrie, sa optimizeze performanta campaniilor si sa navigheze eficient in complexitatea publicitatii online. In plus, francizele pot primi indrumare personalizata si directie strategica pentru a ajunge in mod eficient la publicul lor tinta si pentru a-si atinge obiectivele de afaceri.
Viitorul marketingului este online
Marketingul online ofera francizelor oportunitati de neegalat de a-si extinde aria de acoperire, de a interactiona cu publicul lor si de a stimula cresterea afacerii. Prin stabilirea unei prezente online puternice, valorificarea campaniilor publicitare directionate, crearea de continut atractiv, mentinerea la zi si colaborarea cu profesionisti in marketing digital, francizele pot stapani eficient marketingul digital in lumea mereu competitiva a francizelor.
Mario Grigorescu poate optimiza experienta mobila a afacerii dvs., ceea ce ar putea contribui la generarea de noi vanzari. Actualmente este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist SEO Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.