Ce este un consultant SEO si ce rol are?

google news

Explorati rolul si tehnicile utilizate de un consultant SEO si cum sa il angajati pe cel mai potrivit pentru obiectivele dvs. de afaceri.

consultant

Un consultant SEO ajuta companiile sa imbunatateasca pozitionarea site-urilor lor in rezultatele motoarelor de cautare. Scopul unui consultant SEO este de a facilita gasirea dvs. de catre potentialii clienti, de a va ajuta sa ramaneti competitivi in nisa dvs. si de a creste potentialul de generare a veniturilor afacerii dvs.

SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare si se refera la procesul de a face un site web mai usor de navigat, mai usor de utilizat si de incredere in randul consumatorilor de pe o piata tinta, astfel incat un motor de cautare precum Google sa pozitioneze paginile site-ului mai sus in rezultatele sale de cautare.

Imbunatatirea SEO este un efort important pentru orice afacere, deoarece poate:

  • Cresterea traficului organic fara a utiliza reclame platite.
  • Sa genereze clienti potentiali.
  • Inspira incredere vizitatorilor site-ului.
  • Sa transforme clientii potentiali in clienti platitori si loiali.
  • Sa stimuleze vanzarile.

Ce face un consultant SEO?

Atributiile unui consultant SEO pot varia in functie de organizatia pentru care lucreaza. Serviciile de consultanta SEO pot varia de la efectuarea unor sarcini SEO specifice pana la consilierea companiilor la nivel strategic.

Iata o lista de servicii pe care le-ar putea oferi un consultant SEO:

Competentele si calificarile pe care ar trebui sa le aiba un consultant SEO includ:

5 semne ca e timpul sa angajezi un consultant SEO

Angajarea unui consultant SEO este un pas important in dezvoltarea afacerii tale. Angajarea unui consultant SEO poate fi, de asemenea, o investitie semnificativa, in functie de costul serviciilor.

S-ar putea sa va intrebati daca acum este momentul potrivit pentru a aduce un consultant la bord. Examinati urmatoarele semne pentru a decide.

1. Aveti obiective de afaceri clare.

Stiind unde se afla in prezent afacerea dvs. si unde doriti sa o duceti, va poate ajuta sa externalizati furnizorii de servicii potriviti, inclusiv un consultant SEO, pentru a va atinge obiectivele.

2. Va extindeti afacerea.

O perioada de crestere a afacerii poate semnala necesitatea de a va pregati site-ul web pentru un trafic mai mare. De exemplu, este posibil sa va extindeti produsele si serviciile sau sa va pregatiti pentru a atrage noi piete de nisa.

Un consultant SEO va poate sfatui sa generati un volum mai mare de continut SEO-friendly pentru a ajunge la noi audiente, sa optimizati paginile de produs pentru conversie sau sa imbunatatiti navigabilitatea site-ului dvs. web.

3. Va modernizati site-ul web.

Pe langa extinderea afacerii dumneavoastra, modernizarea unui site web poate semnala nevoia de ajutor SEO. Cu ajutorul unui consultant, ati putea sa va concentrati imbunatatirile site-ului dvs. web pe tacticile SEO care vor aduce cel mai mult trafic.

4. Doriti sa implementati o noua strategie de continut.

SEO se bazeaza pe existenta unui continut relevant, cu autoritate, care sa satisfaca intentia de cautare. Daca aveti in vedere implementarea unei noi strategii de continut, ati putea beneficia de indrumarea unui consultant SEO.

5. Aveti cunostinte practice de SEO.

Atunci cand aveti cunostinte practice de SEO, sunteti intr-o pozitie mai buna pentru a intelege nevoile SEO ale afacerii dvs. si pentru a gasi un consultant ale carui abilitati si abordari pot satisface aceste nevoi.

Pasi pentru angajarea unui consultant SEO

Daca sunteti gata sa angajati un consultant SEO, puteti urma acesti pasi pentru a simplifica procesul.

1. Clarificati-va obiectivele SEO si nevoile de afaceri.

Obiectivele clare vor face mai usoara gasirea celui mai potrivit pentru afacerea dvs. Folositi aceste intrebari pentru a va clarifica obiectivele:

2. Stabiliti un buget.

Pentru orice efort de dezvoltare a afacerii sau investitie, este important sa stabiliti un buget inainte de a contacta potentialele angajari. In acest fel, va puteti pastra afacerea sanatoasa si puteti mentine un flux de numerar pozitiv.

Printre intrebarile pe care trebuie sa vi le puneti se numara:

  • Ce resurse aveti la indemana pentru a investi in servicii de consultanta SEO?
  • Cate venituri genereaza afacerea dvs. lunar sau trimestrial?
  • In ce domenii ale afacerii dvs. ati putea reduce cheltuielile fara a sacrifica eficienta operationala sau autoritatea brandului pentru a investi intr-un consultant SEO?

3. Cercetati mai multi consultanti si companii SEO.

Urmatorul pas este sa aflati ce servicii SEO sunt disponibile si care dintre ele va pot ajuta sa va atingeti obiectivele de afaceri. Cautati pe internet si pe site-urile de liber-profesionisti si apelati la reteaua dvs. profesionala pentru a aduna o lista de servicii pe care sa le investigati in continuare.

Folositi aceste intrebari pentru a va ghida cercetarea:

  • Ce consultanti sau companii au calificarile de care aveti nevoie la un furnizor de servicii?
  • Care dintre ei ofera cea mai apropiata potrivire cu serviciile de care aveti nevoie?
  • Ce spun clientii sau clientii anteriori despre acesti consultanti sau companii in recenzii?
  • Ce puteti desprinde din mostrele de lucru, portofoliile si studiile de caz ale furnizorilor de servicii SEO?
  • Cum se compara preturile pentru diferite servicii de consultanta SEO?

4. Creati o descriere detaliata a postului.

Dupa ce va cunoasteti obiectivele, bugetul si serviciile disponibile pe piata, urmatorul pas este sa redactati o descriere a postului. Folositi-o pentru a atrage potentiali candidati pentru consultanta SEO si pentru a va ghida conversatiile de recrutare.

Descrierea postului va avea nevoie de:

  • Un titlu al postului care sa corespunda serviciilor de care aveti nevoie, inclusiv „consultant SEO”, „servicii de consultanta SEO”, „consultant SEO marketing”, „consultant SEO pentru intreprinderi mici” si „consultant SEO pentru comert electronic”
  • O descriere a afacerii dvs. si a nevoilor sale actuale de SEO
  • O lista a sarcinilor pe care aveti nevoie ca un consultant SEO sa le indeplineasca, cum ar fi: cercetarea cuvintelor cheie, un audit SEO sau optimizarea intregului dvs. site de comert online.
  • O lista de calificari pe care le cautati la un consultant SEO, inclusiv abilitatile si experienta acestuia
  • Detalii suplimentare, cum ar fi durata postului si domeniul de aplicare a muncii

5. Intrati in legatura cu consultantii SEO.

Pentru a intra in legatura cu potentialii consultanti SEO angajati, luati in considerare utilizarea urmatoarelor abordari:

  • Contactati consultantii direct prin intermediul site-urilor lor web sau al profilurilor de social media. Includeti descrierea postului in mesajul dumneavoastra.
  • Postati descrierea postului in comunitatile online si pe retelele de socializare si rugati consultantii SEO sa va contacteze.
  • Creati o lista de locuri de munca pe site-uri precum Glassdoor sau Indeed, precum si pe platforme de freelanceri precum Toptal sau Upwork, si monitorizati aplicatiile pe care le primiti.

Apoi, faceti o lista cu consultantii SEO de top pe care doriti sa ii intervievati.

6. Puneti intrebari cu prioritate ridicata in timpul interviurilor.

Obiectivele dvs. pentru aceasta etapa sunt de a va baza pe informatiile pe care le-ati descoperit pe site-urile web ale furnizorilor de servicii si de a selecta cel mai bun consultant SEO din lotul de candidati.

Luati in considerare urmatoarele intrebari ca punct de plecare pentru interviuri:

Imbunatatiti-va SEO si marketingul online cu Mario Grigorescu

Auditul SEO Gratuit oferit de Mario Grigorescu – lider in cautarile organice Google ca si Consultant Marketing Online, poate fi o modalitate excelenta de a va dezvolta abilitatile SEO si de a va consolida strategia de marketing online pentru afacerea dvs. Completati formularul de audit SEO pentru a obtine o consultanta gratuita, fara nici o obligatie contractuala, pentru a evalua starea actuala a afacerii dvs. online si pentru a obtine o parere pertinenta cu referinta la abordarea strategiei ideale pentru succesul online al obiectivelor dvs. de marketing.

evomag.ro
Distribuie știrea