De ce si cum ar trebui utilizat video in marketingul online pentru afacerile locale

google news

Aflati cum pot beneficia afacerile locale de continut video in strategia lor de marketing online. Descoperiti strategiile cheie pentru valorificarea continutului video pentru succesul in marketingul online.

Popularitatea continutului video in mediul online este de necontestat.

Facebook, YouTube, Instagram si TikTok, care se bazeaza foarte mult pe video, se afla in varful scarii social media.

Pentru multe dintre audientele tinere, aceste platforme, impreuna cu o multitudine de servicii de streaming, au uzurpat toate celelalte ca sursa principala de divertisment si/sau de informare.

Unele sunt chiar prezentate ca fiind urmatoarele motoare de cautare. Acest lucru este inca foarte dezbatut.

De asemenea, marketingul video este in crestere, iar multi agenti de marketing au ajuns sa il considere o metoda preferata pentru a se implica cu publicul lor tinta.

Cu toate acestea, la nivel de afaceri locale si pentru proprietarii de afaceri locale, se simte ca exista inca o oarecare reticenta in a accepta acest mediu important.

Poate ca acest lucru se datoreaza lipsei de timp sau de resurse – o provocare comuna pentru proprietarii de afaceri mici, care sunt ocupati doar incercand sa isi conduca afacerea.

Sau poate ca, pentru unii, exista teama de a nu realiza un produs „bine finisat”.

Cu toate acestea, unul dintre aspectele importante in marketingul video este autenticitatea sa; nu trebuie sa fie perfect. Vom vorbi mai multe despre acest aspect in scurt timp.

Deci, de ce video?

Inainte de a ne referi la tipul de continut video pe care proprietarii de afaceri locale ar putea lua in considerare crearea, sa analizam de ce a devenit videoclipul un instrument de marketing atat de important pentru atat de multi.

  • Videoclipul este usor de consumat si foarte vizual prin natura sa, ceea ce il face un format de continut atractiv si distractiv.
  • Deoarece videoclipul este atat de atragator, se preteaza sa fie partajat prin intermediul retelelor sociale si al altor canale, extinzand astfel raza de actiune a mesajului dvs. de marketing.
  • In zilele noastre, continutul video este destul de usor de creat. Desi este posibil sa aveti nevoie de un scenariu pentru anumite tipuri specifice de videoclipuri – despre care vom discuta si noi in scurt timp – crearea unui mesaj eficient poate fi la fel de simpla ca si cum ati porni camera de pe telefon si ati incepe sa vorbiti.
  • Videoclipurile pot fi partajate cu usurinta pe mai multe platforme si incorporate in alt continut, cum ar fi paginile web si blogurile, pentru a le spori atractivitatea.
  • Continutul video digital poate fi un factor de diferentiere. Deoarece, asa cum s-a discutat, multi proprietari de afaceri mici sunt lenti sau reticenti in adoptarea marketingului video, acest lucru reprezinta o oportunitate pentru cei care o fac de a iesi in evidenta.
  • Continutul video, si in special cel de pe YouTube, apare din ce in ce mai des in rezultatele cautarilor organice ale Google, ceea ce nu este surprinzator, avand in vedere ca Google detine YouTube. Mai mult, YouTube este un motor de cautare in cadrul caruia milioane de utilizatori efectueaza zilnic cautari. Videoclipurile pot si ar trebui sa fie optimizate pentru a aparea in cautare.
  • Dupa cum am mentionat, continutul video este autentic si permite proprietarilor de afaceri sa isi demonstreze expertiza, ambele fiind factori importanti in E-E-A-T al Google, un factor determinant semnificativ al vizibilitatii in cautarile organice.
  • Materialul video adauga o valoare incredibila pe mai multe niveluri pentru cei care sunt dispusi sa exploreze si sa experimenteze.

Acum, pentru Cum

Dupa ce am stabilit in mod clar importanta videoclipului in mixul de marketing, intrebarea pe care unii o vor avea este: „Ce tip de videoclipuri ar trebui sa creez?„.

Raspunsul la aceasta intrebare este ca depinde de cativa factori, la fel ca toate deciziile de marketing, inclusiv tipul de afacere si serviciile/produsele pe care le oferiti, publicul tinta, bugetul si imaginatia dumneavoastra.

Ceea ce nu ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare este calitatea video relativa. Au trecut vremurile in care videoclipurile trebuiau sa fie excesiv de regizate, produse sau lustruite.
Pentru multi, si in special pentru publicul tanar, mesajele video cu buget redus, cu un caracter improvizat, sunt vazute ca fiind mai autentice si mai reale – asa cum sunt destul de des.

Nu va fie teama sa incepeti pur si simplu sa inregistrati si sa va prezentati publicului dvs. afacerea si produsele sau serviciile pe care le oferiti. Este un prim pas excelent.

Mai jos sunt cateva tipuri de videoclipuri care se pot potrivi afacerii dvs. locale si bazei dvs. de clienti.

Prezentare generala a serviciilor sau produselor

Orice afacere bazata pe servicii sau produse poate profita de videoclipuri pentru a evidentia si descrie cu usurinta ofertele sale unice.

De exemplu, un peisagist poate crea clipuri video de prezentare a peluzelor, gradinilor sau teraselor la care a lucrat, in timp ce un proprietar de spa medical poate demonstra cum functioneaza cel mai nou si cel mai bun tratament de intindere a pielii.

Faptul ca clientii dispusi sa apara in aceste tipuri de videoclipuri pentru a oferi marturiile lor autentice poate contribui in mare masura la stabilirea increderii cu publicul dvs. si la incurajarea partajarii continutului dvs. pe retelele sociale sau pe alte canale.
De la pandemie incoace, nu au lipsit consumatorii dispusi sa isi sustina furnizorii de servicii locali.

Videoclipuri promotionale

Publicitatea de marca se preteaza in mod natural la continutul video.

Multi proprietari de afaceri locale sunt familiarizati cu difuzarea de reclame TV sau radio, dar platformele video digitale au deschis usa catre posibilitati nelimitate.

Distrati-va si creati-va propriile spoturi publicitare, incorporand din nou clientii, personalul sau partenerii de afaceri relevanti.

Folositi-va imaginatia pentru a crea promotii distractive pentru serviciile, produsele sau evenimentele dvs. speciale.

Testimoniale ale clientilor

Unul dintre cele mai puternice tipuri de continut video pe care il puteti crea sau obtine este o marturie a clientilor.

O forma de continut generat de utilizatori (UGC) – care este extrem de populara pe retelele de socializare – o recenzie pozitiva a unui client este o stampila stralucitoare de aprobare pentru dvs. si afacerea dvs.
Efectul recenziilor online pentru afacerile locale este deja bine cunoscut, dar dobandirea, publicarea si partajarea marturiilor video autentice va duce credibilitatea la un alt nivel.

Oamenilor le place sa cumpere de la afaceri in care au incredere si multi se bazeaza pe recenzii si marturii ca dovada.

Cum se face video

Unele intreprinderi ofera servicii care se preteaza bine la crearea de videoclipuri de tip „cum sa faci” pline de valoare.

De exemplu, o companie de instalatii sanitare poate crea si distribui un videoclip pe site-ul lor web sau pe canalele de socializare despre cum sa previi tevile infundate sau inghetate ca sfat gratuit.

Apoi, atunci cand aceste tevi se infunda sau ingheata, vor fi in atentia telespectatorilor lor si vor fi la doar un clic sau un apel distanta.

Videoclipurile cu instructiuni au avantajul suplimentar de a demonstra expertiza pe care Google o apreciaza atat de mult.

Intreaba-ma orice sau intrebari frecvente (FAQ)

La fel ca si in cazul manualelor, materialul video poate fi un instrument excelent pentru a raspunde la intrebarile obisnuite sau cele mai presante ale clientilor dumneavoastra si, daca este necesar, pentru claritate, poate incorpora scurte demonstratii sau alte elemente vizuale relevante.

Si, inregistrand un videoclip, puteti evita sa fiti nevoit sa raspundeti la aceeasi intrebare sau la intrebari similare in mod repetat.

Si in acest caz, puteti lua in considerare posibilitatea de a va implica publicul, punandu-i sa puna intrebarile, iar dvs. sau membrii personalului dvs. corespunzator sa oferiti raspunsurile.

Intrebarile frecvente video scurte pot fi adaugate pentru a imbunatati intrebarile frecvente scrise de pe site-ul dvs. web. Intrebarile frecvente, prin definitie, sunt un continut solid orientat catre SEO, oferind un impuls natural autoritatii dumneavoastra.

Imagini din culise

Popularitatea emisiunilor de televiziune precum „How It’s Made” dovedeste ca oamenilor le place sa poata trage cortina, sa intre in culise si sa vada cum functioneaza anumite procese – in special cele care au ca rezultat un produs sau un serviciu pe care il consuma.

Aceste videoclipuri sunt similare unei prezentari generale a unui produs sau serviciu, dar poate ca intra putin mai adanc in detalii pentru acei clienti care au nevoie sa afle mai multe.

Descrieti si demonstrati o tehnica, un produs sau un proces in care sunteti specializat sau care este unic pentru afacerea dumneavoastra. Acest lucru va poate diferentia de concurenta dvs. atat online, cat si in afara acesteia.

Webinare sau inregistrari de evenimente live

Intreprinderile locale de servicii profesionale pot construi o recunoastere importanta a marcii si un sentiment de comunitate prin gazduirea sau sponsorizarea de seminarii web live sau evenimente in persoana.
Oricine participa la aceste tipuri de evenimente va fi interesat de o inregistrare pentru referinte viitoare.

Aceste inregistrari pot fi partajate in mod natural pe pagina de evenimente a unui site web si prin intermediul canalelor de socializare adecvate.

Atunci cand difuzati si ulterior partajati aceste evenimente video prin intermediul retelelor de socializare, asigurati-va ca includeti hashtag-uri unice, de exemplu, „#[Locatie]TaxAdvice2024”, deoarece acestea servesc mai multor scopuri: constientizarea marcii/evenimentului, o cheie de cautare importanta si o oportunitate de a incorpora cuvinte-cheie legate de produs sau serviciu in scopuri SEO.

Optimizare video

Videoclipurile online, la fel ca orice alt continut, pot fi optimizate pentru o vizibilitate optima in cautarea organica. Atunci cand creati, publicati si partajati aceste videoclipuri, luati in considerare urmatoarele:

  • Incorporati cuvinte-cheie relevante in numele fisierului video si apoi in titlu, descriere si hashtag-uri, in functie de platforma pe care este gazduit sau partajat videoclipul.
  • Adaugati un apel la actiune si un link catre un produs sau o pagina de servicii conexe aproape de partea de sus a descrierii videoclipului dvs. pe YouTube, unde poate fi vazut si accesat cu usurinta.
  • Includeti apeluri la actiune si incorporati linkuri catre produse, servicii si pagini de evenimente relevante de pe site-ul web sau catre alte videoclipuri conexe in videoclipurile postate pe YouTube, Instagram Stories sau alte platforme.

Un sfat rapid cu privire la lungimea videoclipului: mai putin inseamna mai mult.

Videoclipurile, ca si imaginile, valoreaza cel putin o mie de cuvinte si stim cu totii ca consumatorii din ziua de azi, in special cei din categoria demografica tanara, au o durata de atentie limitata.

Acolo unde este posibil, durata celor mai multe videoclipuri ar trebui sa se mentina in intervalul de un minut pana la trei minute, iar cu cat mai scurt, cu atat mai bine pentru a asigura o implicare optima.

Si – Actiune!

Cunoscand tot potentialul, esti gata sa incepi sa creezi si sa impartasesti cateva videoclipuri?
Dupa cum s-a mentionat, accesibilitatea si autenticitatea preferata a videoclipurilor create pe un dispozitiv mobil permite practic tuturor proprietarilor de afaceri locale sa valorifice relativ rapid acest mediu puternic.

Incorporarea videoclipului in strategia de marketing digital a unei afaceri locale nu este doar o tendinta; este o necesitate.

Continutul video permite intreprinderilor sa isi comunice mesajul mai eficient, sa se conecteze cu publicul local la nivel personal si sa iasa in evidenta intr-un peisaj digital aglomerat.

Primul pas, ca in orice campanie de marketing, ar trebui sa fie acela de a va face o idee despre publicul dvs. impreuna cu tipurile de videoclipuri si platformele pe care le prefera.

Apoi, mergeti mai departe si incepeti sa inregistrati, sa optimizati pentru cautare, sa partajati si sa vizionati pentru a vedea ce rezoneaza.

Fiind creativ si autentic, va veti diferentia pe dumneavoastra si afacerea dumneavoastra.

Asadar, luati aparatul foto sau smartphone-ul, incepeti sa va ganditi la idei creative si lasati puterea videoclipului sa va propulseze afacerea locala.

S-ar putea chiar sa va treziti ca deveniti viral! #agentpromovator

evomag.ro
Distribuie știrea