6 lectii de marketing pe care firmele mici le pot invata de la marii jucatori

google news

6 lectii de marketing: Mersul la film nu mai genereaza acelasi entuziasm ca altadata. Pretul biletelor si al floricelelor de porumb sunt mai mari ca niciodata, iar tu nu trebuie sa astepti prea mult pana cand filmele tale preferate vor fi difuzate pe Netflix.

Dar, in 2023, Barbie i-a facut pe oameni sa fie din nou entuziasmati sa mearga la film. Filmul a adus incasari de 1,45 miliarde de dolari la nivel mondial, fiind filmul cu cele mai mari incasari ale anului. Desi succesul lui Barbie se datoreaza regiei si calitatii filmului, este greu de trecut cu vederea strategia excelenta de marketing a filmului.

In calitate de proprietari de afaceri mici si milocii, puteti invata lectii valoroase de marketing studiind campaniile de marketing majore precum Barbie si, mai recent, Dune: Partea 2. Haideti sa analizam sase concluzii majore pe care le puteti aplica la urmatoarea lansare a produsului dumneavoastra.

In legatura cu: „Barbie” a fost o capodopera de marketing. Iata de cere pe care le puteti aplica la urmatoarea lansare a produsului dumneavoastra.

1. Implementati social media

O mare parte din succesul filmului Barbie se datoreaza campaniei sale de social media – filmul a fost promovat intens pe Instagram, Facebook, TikTok si Twitter. Ati putut gasi continut din culise, trailere, meme-uri si postari interactive.

Au existat hashtag-uri promotionale, cum ar fi #BarbieMovieMagic, care au incurajat fanii sa creeze si sa partajeze continut generat de utilizatori. De asemenea, echipa de promovare a filmului Barbie a incheiat parteneriate cu celebritati si influenceri care si-au impartasit experientele si gandurile despre film.

Filmul Barbie este un exemplu a ceea ce se poate intampla atunci cand folosesti social media la maxim. Atunci cand este folosita eficient, aceasta poate crea un impuls de neoprit care impinge un brand sau un produs in atentia publicului.

2. Colaborarea cu alte marci

Campania de marketing Barbie s-a concentrat pe colaborarea cu alte marci pentru a promova filmul. In total, Mattel a incheiat parteneriate cu peste 100 de marci – de exemplu, Forever 21 a creat haine inspirate de Barbie, cum ar fi topuri, tricouri cu plasa si hanorace cu gluga.

Airbnb a listat pe site-ul sau iconica Malibu DreamHouse. Lanturi de restaurante precum McDonald’s, Burger King si Cold Stone au incheiat, de asemenea, parteneriate cu Barbie pentru a promova filmul. Inghetata de vata de zahar roz de la Cold Stone a devenit chiar virala pe TikTok.

Este greu sa comercializezi un produs pe cont propriu, iar Barbie demonstreaza ce se poate intampla atunci cand creezi parteneriate reciproc avantajoase la scara foarte mare. Parteneriatele potrivite pot genera mai mult entuziasm in randul publicului tau si iti pot pune brandul in fata unor audiente cu totul noi.

Legat de acest subiect: 5 moduri de a utiliza eficient colaborarile de marketing

3. Crearea unei consistente a marcii

Cand te gandesti la Barbie, probabil ca un singur lucru iti vine in minte – culoarea roz. Rozul Barbie a devenit o parte centrala a filmului. Culoarea nu a fost folosita doar pe parcursul filmului, ci a fost incorporata in toate materialele si campaniile promotionale.

Chiar si panourile publicitare goale, care nu contineau nimic altceva decat culoarea roz si data lansarii filmului, au fost recunoscute instantaneu ca promovand filmul. Odata ce filmul a fost lansat, oamenii au inceput sa inunde cinematografele imbracati in cele mai bune tinute roz Barbie.

Consistenta marcii conteaza pentru ca ii ajuta pe clienti sa creeze o conexiune emotionala cu produsele dumneavoastra. Atunci cand clientii va recunosc imediat marca, se creeaza familiaritate si un sentiment mai mare de incredere.

4. Incurajati continutul generat de utilizatori

Continutul generat de utilizatori poate sa nu fie aplicabil fiecarei campanii de marketing, dar daca il puteti folosi, este un instrument eficient. Continutul generat de utilizatori a fost esential pentru marketingul Barbie, iar fanii au fost incurajati in mod constant sa se implice in film.

A existat un generator de selfie Barbie care a permis fanilor sa se editeze pe ei insisi in posterul filmului. Si au fost postate tone de continut generat de utilizatori pe retelele de socializare. Continutul generat de utilizatori nu numai ca poate crea un buzz in jurul lansarii unui produs, dar poate oferi publicului un sentiment de proprietate in jurul acestuia.

Legat de acest subiect: Ghidul incepatorului pentru continutul generat de utilizatori

5. Incepeti devreme

Probabil ca majoritatea oamenilor au aflat de filmul Barbie in primavara sau vara anului trecut, in lunile premergatoare lansarii. Cu toate acestea, echipa de marketing a petrecut ani de zile planificandu-i lansarea si stabilind parteneriate.

De fapt, primele materiale de marketing au debutat in 2022, la CinemaCon, cu o fotografie a lui Barbie in decapotabila sa roz. Incepand din timp, echipa de marketing a putut fi selectiva in privinta parteneriatelor sale si a putut sa se limiteze la cele mai bune strategii.

Campaniile de marketing eficiente nu se deschid peste noapte – cu cat incepeti mai devreme marketingul pentru lansarea unui produs, cu atat mai mult timp aveti la dispozitie pentru a crea constientizare. In plus, marketingul timpuriu si frecvent va ofera sansa de a testa diferite.

6. Cunoasteti-va publicul

Unul dintre cele mai mari lucruri pe care le demonstreaza campania de marketing Barbie este o intelegere profunda a publicului sau. Brandul Barbie exista din 1959, iar filmul a imbratisat puterea nostalgiei pentru a atrage fanii mai in varsta care au crescut cu papusile.

In acelasi timp, accentul pus pe diversitate si incluziune a facut ca filmul sa fie relevant pentru generatiile mai tinere. Filmul a reusit sa ofere fanilor ceea ce isi doreau cu adevarat – o experienta care a rezonat cu oameni de toate varstele.

Atunci cand iti cunosti publicul, poti crea continut relevant si directionat cu care stii ca se va identifica. De asemenea, va ajuta sa creati o relatie cu publicul dvs. si sa creati o loialitate a clientilor pe termen lung.

evomag.ro
Distribuie știrea